Mit együnk, hogy szépek maradjunk?

A szépségért nemcsak a kozmetikumokkal tehetünk, hanem táplálkozásunkkal is, hogy megválogatjuk mit eszünk meg. Nézzük meg mit érdemes ennünk, innunk!

Aszalt gyümölcs
Az aszalt gyümölcsök magas magnéziumtartalma élénkítő hatással van a vérkeringésre.

Avokádó
Az érett avokádó 30%-a növényi zsiradék, ami kényeztetően táplálja a bőrt és megvédi azt a kiszáradástól.


Dió

A dió rengeteg E-vitamint tartalmaz, így egyszerre antioxidáns és hidratáló. Ennek köszönhetően a bőr kisimult lesz tőle.

Gomba
A gomba fogyasztása magas szeléntartalma miatt különösen ajánlott. Ennek köszönhetően a gomba ugyanis kiváló antioxidáns és segít megelőzni a bőr öregedését, a ráncok kialakulását.

Fekete ribizli
Jótékony hatására már az ókorban felfigyeltek. A fekete ribizli csökkenti a magas triglicerid- és koleszterin-szintet, vízhajtó hatásával méregtelenít, magas C-vitamin tartalma erősíti az immunrendszert.

Hal
A hal magas jódtartalma miatt áll kiemelt helyen az ajánlott élelmiszerek között, melynek köszönhetően segíti a bőr regenerálódását és visszaadja annak élénkségét.

Lenmag
A lenmag elősegíti a női nemi hormon, az ösztrogén termelődését. Fogyasztása segít az alhasi görcsök elkerülésében. A legjobb eredmény akkor érhető el, ha a menstruációt megelőző napokban fogyasztjuk.

Narancs
Magas béta- karotin-tartalma segít megelőzni a fogínysorvadást, az ezzel járó rossz leheletet és bőrkiütések esetén is pozitív hatása van.

Olajos magvak
Az olajos magvak gazdagok esszenciális, telítetlen zsírsavakban, amik védik a sejtfalak épségét, valamint immunrendszer-erősítő és gyulladáscsökkentő hatásuk is van, védik a bőrt és a körmöt, javítják a hangulatot, a memóriát és energikusabbá tesznek.


Rizs

A rizsben fellelhető fehérjék, kálium és szénhidrátok erősíti az idegrendszert.

Sárgabarack
Magas béta- karotin-tartalma segít megelőzni a fogínysorvadást és az ezzel járó rossz leheletet.

Sárgadinnye
Ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag, tartalmaz kalciumot, foszfort, vasat, nátriumot, káliumot, mangánt, magnéziumot, rezet, cinket, kobaltot, krómot, A- és C-vitamint. Magas béta- karotin-tartalma segít megelőzni a fogínysorvadást, az ezzel járó rossz leheletet és bőrkiütések esetén is pozitív hatása van. Erős menzesz esetén a sárgadinnye fogyasztását érdemes E-vitaminnal - pl. búzacsíraolaj - kombinálni, ami segíti az A-vitamin felszívódását.

Sárgarépa
Magas béta- karotin-tartalma segít megelőzni a fogínysorvadást, az ezzel járó rossz leheletet és bőrkiütések esetén is pozitív hatása van.

Szárnyasok
A szárnyasokban megtalálható B-vitamin, fehérjék és nyomelemek stressz oldó hatásúak és elősegítik a nyugodt alvást.


Tojás

Mivel A-vitaminban gazdag, így regenerálja, bársonyossá teszi a bőrt.

Zöldtea
Speciális feldolgozásának hála, a zöldtea antioxidánsokban rendkívül gazdag. Napi 1 liter zöldtea jótékonyan véd a baktériumoktól, vírusfertőzésektől, megakadályozza a koleszterin lerakódását az érfalakon, védi a bőrt a káros UV-sugaraktól és C-vitamint is tartalmaz.

Ezen kívül ne feledjük el, azt sem, hogy szánjunk elenegndő időt a pihenésre, feltöltődésre, relaxálásra és ahogyan tehetjük minél kevesebb stresszmentes életet éljünk...